5 لینک اخیر بالاترین

با پشتیبانی Blogger.
۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

شاید خیلی ها تا به حال اسم سایت پیوندها را نشنیده باشند اما اکثر قریب به اتفاق کاربران ایرانی اینترنت حتما این سایت را تا به حال دیده اند . این همان سایتی است که در هنگام ورود به سایت های فیلتر شده توسط حکومت برای شما نمایش داده میشود .

قرار گرفتن پیوندها در رده پنجمین سایت پربازدید در ایران و بالاتر از سایتی مثل ویکی پدیا به خوبی بیانگر شدت محدودیت و نظارتی است که بر روی فضای مجازی در جمهوری اسلامی صورت میگیرد . جالب است به قول سران حکومت دوران تحریم گذشته اما دوران فیلتر کردن سایت ها نه ! این رفتار علاوه بر آنکه به نوعی توهین به شعور کاربران فضای مجازی محسوب میشود ، ضعف حکومت در مقابله با چالش های مطرح شده در این فضا را نیز بیان میکند .

در واقع میزان بالای بازدید سایت پیوندها نشان دهنده دو مطلب است . اولی همان شدت فیلترینگ در ایران بوده و دومی اقبال کاربران فضای مجازی به حضور در سایت های فیلتر شده . در لیست سایت های فیلتر شده ایرانی شما از سایت های پورنو تا معتبرترین خبرگزاری های جهان را در کنار هم خواهید یافت . بی بی سی ، الجزیره ، فرانس 24 ، ریانووستی و ... همه سایت های معتبر خبرگزاری از کشورهای مختلف جهان هستند که در حال حاضر فیلتر میباشند . نکته جالب اینجاست که سایتی مثل فرانس 24 حتی نسخه فارسی نیز ندارد و صرفا مخاطبین خاص به آن رجوع میکنند اما فیلتر کردن همین سایت ها هم نشان میدهد گویا حکومت با دیدگاه های مختلف از کشورهای متفاوت مشکل بنیادی دارد . مسلما نباید انتظار داشت بی بی سی عملکردی مشابه فارس نیوز برای ایران داشته باشد و باید این اجازه را به کاربر داد که در کنار چنان سایت هایی ، چنین سایت هایی را هم مطالعه کنند .

در پایان باید اشاره کرد که رفتار فیلترینگ در ایران نه تنها از لحاظ منطقی ناپسند است بلکه حتی از نظر اسلامی نیز مورد تایید نیست و این برای حکومتی که داعیه اسلامی بودن دارد جای سوال ایجاد میکند ؛ آنجا که در قرآن بیان میشود 

الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ

به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترين آن را پيروى میكنند ، اينانند كه خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان

پس لااقل اگر به قوانین جهانی اعتنایی نمیکنید طبق گفته کتابی که به آن اعتقاد دارید رفتاری خردمندانه پیش بگیرید و اجازه بدهید افراد به همه سخنان گوش فرا دهند و مطابق دریافت خود بهترین سخن را انتخاب کنند .

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

بر اساس تحقیقی از شرکت DuPont برترین و پر طرفدار‏ترین رنگ ماشین در سال ۲۰۱۰ رنگ نقره ای با ۲۶ درصد از کل رنگ های خودروها در جهان است که محبوب‏ترین و پر طرفدارترین رنگ خودرو در سال ۲۰۱۰ می باشد.

این کمپانی با بررسی داده ها در ۱۱ منطقه جهان به این نتیجه رسیدند که نقره ای محبوب‏ترین رنگ اتومبیل در جهان است.
در تصویر پایین می توانید برترین و محبوب ترین رنگ های اتومبیل در جهان را ببینید.


۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه
همزمان با آغاز هدفمندی یارانه ها یک سوال جدید به فهرست سوالات شب اول قبر اضافه شد ...

40000 تومن یارانه نقدیت رو چیکار کردی ؟!
۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه
محل خودکشی علیرضا پهلوی در بوستون آمریکا

۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه
این جاده قرار بود 30 سال پیش احداث شود تا از وسط دریاچه ای عبور کند . جاده بعد از 30 سال احداث شد اما دیگر دریاچه ای وجود نداشت که جاده از میان آن رد شود ...



در آن سر دنیا باند فرودگاهی که هرگز قرار نبود در کنار آن دریاچه ای وجود داشته باشد اما آب تا روی جاده نیز پیشروی کرد ...



عجب حکایتی شده ها  ...




اسمال آقا ، سبیل سیاه ، چشم بادومی ، پاشنه طلا ! 

http://blog.voshmpc.ir/wp-content/uploads/2010/07/MrSmal.jpg

۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه
حالا همون مکان .... چند ساعت بعد و بارش برف سنگین 

 فردا میریم برف بازی !
برف زمستان بالاخره شمال تهران را نسبتا سفیدپوش کرد . 

تصویر زیر رو همین چند دقیقه پیش از جلوی خونه خودمون گرفتم . دونه های فلش جلوی فلاش دوربین برق میزنند . 


۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه


دولت باراک اوباما موفق شد تا قانون حمایت از امدادگران آسیب دبده واقعه یازده سپتامبر را از تصویب کنگره بگذراند.
باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه قانونی را امضا کرد که مبتنی با آن ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای خدمات درمانی کسانی که در این رویداد به نجات جان شهروندان شتافتند اختصاص می یابد.
بر اساس این قانون بودجه در نظر گرفته شده به مدت ۵ سال صرف خدمات بهداشتی و درمانی آتش نشان ها، نیروهای پلیس و امدادگران خواهد شد.
سخنگوی اتحادیه آتش نشان ها می گوید:“نسبت به شش سال پیش که کار بازسازی آغاز شد، بهتر می توانیم در انتظار بمانیم. قدمی به جلو برداشته شده است. ما مطمئن هستیم که این لایحه در خدمت کسانی خواهد بود که باید باشد.”
کارولین ملونی از اعضای کنگره نیز در این باره می گوید: “ به نظرم این سیاست اجتماعی مهمی است که از جانبازان مبارزه با ترورسیم حمایت شود. آنها برای ما در محل حادثه حاضر شدند و ما هم نیاز داریم که حمایتشان کنیم.”
پیش از این لایحه پیشنهادی آقای اوباما در سنا جنجال بسیاری را برانگیخت ولی با وجود مخالفت های فراوان جمهوری خواهان به تصویب کنگره رسید.
در حالی که برج های دو قلو در حال بازسازی است، هر سال روز یازدهم ستامبر، خانواده های جان باختگان این حمله تروریستی و بسیاری از شهروندان نیویورک در این محل گرد هم آمده و یاد قربانیان را گرامی می دارند.

 
حدود یه هفته پیش یه خبر از جهان نیوز رو خوندم و خوشم اومد و خواستم تو بالاترین بذارم . دیدم نوشته ارسال لینک از سایت مورد نظر شما به دلیل کپی کاری و نقض کپی رایت در بالاترین مجاز نیست . حالا نه اینکه تمام سایت های ایرانی کپی رایت رو رعایت میکنند ! خب حالا جهان نیوز همچین پدر و مادر دار هم نیست . اشکال نداره ... رفتم تیترش رو از یه جا دیگه سرچ کردم و گذاشتم . دیروز دیدم ارسال لینک از خبرآنلاین هم ممنوع شده ! ارسال لینک از سایت مورد نظر شما به دلیل ارسال مکرر خبر غیرواقعی در بالاترین مجاز نیست . حالا همه سایتها خبرشون واقعی بود این یکی فقط غیرواقعی شد ؟ آخه خبرهای غیر واقعی این سایت رو که از صد تا سایت دیگه میتونی گیر بیاری ! تازه اونها هم کپی کاری کردند دیگه ؟ ولی لینکشون هم راحت ارسال میشه ...


تا اینکه امروز خواستم از یورونیوز خبر بذارم دیدم نوشته ارسال لینک از سایت مورد نظر شما به دلیل سایت واسطه جهت ریدایرکت به سایت ممنوع شده در بالاترین مجاز نیست ...

وا ! این بهونه های بنی اسراییلی چیه آخه ؟ دیگه یورونیوز نه به آقازاده ای وصله و نه حامی دولت ؛ اینو برای چی بستی آخه ؟ ما که سر از کار این بالاترین درنیاوردیم ... از یه طرف میان دامنه نت فارس رو آزاد میذارند و یورونیوز رو میبندند . از اون طرف لینک از رجانیوز آزاده اما از خبرآنلاین نه ! میترسم پس فردا خود وبلاگ بالاترین هم جزو سایت های ممنوعه محسوب بشه !